X
تبلیغات
ننه کران

دریاچه میانشه که دریاچه چورت هم نامیده می‌شود در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد.

 
دریاچه میانشه در ۳۵۰ کیلومتری تهران و در جنگل‌های بکر چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب ساری واقع است. وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت هم نامیده می‌شود.
این دریاچه حدود دهه ۱۳۰۰ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظره ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.
 
این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی حوضچه‌سار پله‌ای باداب سورت قرار دارد. عکسهای فارس از این دریاچه زیبا در پائیز را مشاهده می کنید.
 

 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در یکشنبه بیست و ششم آذر 1391 و ساعت 14:22 |

تصاویری از بام ایران!

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در شنبه بیست و پنجم آذر 1391 و ساعت 23:46 |
 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در شنبه بیست و پنجم آذر 1391 و ساعت 0:1 |

چند نمای زیبا از میانه و طبیعت آن


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه بیستم آذر 1391 و ساعت 17:3 |

قله سرافراز دنا در برف پاییزی


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه بیستم آذر 1391 و ساعت 16:59 |

گردنه کمهر سپیدان در استان فارس


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در یکشنبه نوزدهم آذر 1391 و ساعت 16:44 |

  پاییز هزار رنگ شیراز    



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در یکشنبه نوزدهم آذر 1391 و ساعت 13:23 |
رقص رنگ‌های پاییزی مناظر سحرانگیزی را در طبیعت استان گلستان به نمایش می‌گذارد.

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در شنبه هجدهم آذر 1391 و ساعت 13:29 |

خانه و آرامگاه شهید مدرس

مشهد ـ خبرگزاری مهر: عکس‌های این گزارش از زمان به شهادت رسیدن آیت الله سید حسن مدرس در سال 1316، تاکنون را نشان می دهد. گفتنی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبر کبیر انقلاب اسلامی طی فرمانی دستور بازسازی آرامگاه شهید مبارز آیت الله مدرس در کاشمر را به آستان قدس محول کرد که این بازسازی به نحو بسیار باشکوهی چند سال پیش به پایان رسید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در شنبه یازدهم آذر 1391 و ساعت 13:17 |

طبیعت آذربایجان از پنجره قطار

تصاویری از مناظر بسیار زیبای استان آذربایجان شرقی که از پنجره قطار در مسیر مشهد ـ تبریز گرفته شده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در شنبه یازدهم آذر 1391 و ساعت 13:11 |
                        

+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در پنجشنبه نهم آذر 1391 و ساعت 23:0 |

استاد فرشچیان از ماجرای خلق شاهکار خود می‌گوید 

تابلو «عصر عاشورا» اثر استاد محمود فرشچیان یکی از ماندگار‌ترین آثار هنری معاصر است که با موضوع واقعه کربلا خلق شده‌است.

 

 
به گزارش تعامل به نقل از خبر، این تابلو را استاد فرشچیان عاشورای سال 1355 خلق کرده است.او در مورد خلق این تابلو می‌گوید: «سه سال پیش از انقلاب، روز عاشورا، مادرم گفت: برو روضه گوش کن تا چند کلام حرف حساب بشنوی. گفتم: من حالا کاری دارم بعد خواهم رفت. رفتم اتاق، اما خودم ناراحت شدم. حال عجیبی به من دست داد، قلم را برداشتم و تابلوی «عصر عاشورا» را شروع کردم. قلم را که برداشتم همین تابلو شد که الان هست، بدون هیچ تغییری. الان که بعد از این همه سال به این تابلو نگاه می‌کنم، می‌بینم اگر می‌خواستم این کار را امروز بکشم، باز هم همین تابلو به وجود می‌آمد، بدون هیچ تغییری. یک چیزی دارد این تابلو که خود من هم گریه‌ام می‌گیرد.... تفکر حاکم بر تابلو هم همان اصل حاکم برتابلو ضامن آهو است، یعنی تمام خطوط مدور بوده و به وجود مبارک حضرت زینب (س) ختم می‌شود.»استاد فرشچیان این تابلو را سال 1369 به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
http://mrshayesteh.persianblog.ir/post/933/


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:37 |
فلسفه سينه زني و خيمه زني و زنجيرزني و خود را در گل انداختن و دست را به بالا بردن و لرزاندن آن چيست؟
بدون ترديد اصل عزاداري و اقامه ماتم براي شهداء و آزاد مردان تاريخ، در اسلام سابقه ديرين دارد و از اخبار بر مي آيد که پيامبر (ص) نيز آن را تأييد کرد و در برگزاري آن همت مي گماشت. اما در رابطه با کيفيت و شيوه برگزاري عزاداري (سينه زني، زنجير زني، علم و کتل، تعزيه، نخل گرداني و ... ) برنامه خاص، حديث و روايت معتبري وجود ندارد و مشخصه هاي عزاداري در زمان پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) محدود بود به مرثيه سرائي، گريستن و گرياندن در قالب شعر و مرثيه، جز اين که هنگام رحلت پيامبر اکرم (ص) بنا بر نقل عايشه زنان به عزاداري پرداختند (و به سينه و صورت خود مي زدند) (1)، احاديث و يا حديثي در مورد سينه زني و زنجير زني و ... آن هم به شکل رايج امروزه، نيافتيم و در زمان حيات پيامبر (ص) نيز عزاداري، منحصر به گريه و گرياندن بود. ابن هشام مي نويسد بعد از اتمام جنگ احد که رسول الله (ص) به خانه خود مي رفت، عبورش به محله «بني عبد الاشهل» و «بني ظفر» افتاد و صداي زنان آنها -که بر کشتگانشان گريه مي کردند- به گوش آن حضرت (ص) خورد و موجب شد كه اشک بر صورت او نيز جاري گردد و در پي آن بفرمايد: «ولي کسي نيست که بر حمزه بگريد».


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:29 |

تاریخچه سینه زنی


از مراسم سنتی عزاداری برای سید الشهدا«ع »و دیگر ائمه مظلوم،که همراه نوحه خوانی و با آهنگی خاص بر سر و سینه می زنند،گاهی هم سینه خود را لخت کرده،بر آن می زنند.اصل این سنت،بویژه در میان عربها رواج داشته است.بعدها به صورت موجوددر آمده که با انتخاب نوحه های سنگین،حرکات دست بر سینه می خورد.به فردی هم که بر سینه خود زده، عزاداری می کند،«سینه زن »می گویند.

اینگونه نوحه گری،ابتدا بصورت فردی بوده،اما با مرور زمان به شکل گروهی ودستجات سوگواری در آمده است.«دسته گردانی و سینه زنی و نوحه خوانی که در زمان صفویه رایج شده و توسعه پیدا کرده بود،در عصر قاجاریه با توسعه و تجمل بیشتر درپایتخت رواج داشت…دسته گردانی در عصر قاجار،بویژه در زمان ناصر الدین شاه باآداب و تشریفات و تجمل بسیار برگزار می شد.دسته های روز با نقاره و موزیک جدید وعلم و بیرق و کتل،و دسته های شب با طبقهای چراغ زنبوری و حجله و مشعل به راه می افتاد و در فواصل دسته سینه زنها با آهنگ موزون سینه می زدند.نوحه خوانی و سینه زنی حتی در اندرون شاهان قاجار،بین خانمهای اندرون نیز متداول بود…» (۱)

پی نوشت:

۱-موسیقی مذهبی ایران،ص ۲۶.

منابع مقاله:

فرهنگ عاشورا، محدثی، جواد؛

+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:25 |


               

سیزدهم محرم؛ اسرای اهل بیت(ع) در کوفه



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:21 |

تعزیه در ایران


تعزیه/ تعزیت در اصل به معنای توصیه به صبر کردن، تسلّی دادن و پرسش از بازماندگانِ درگذشتگان و دربرخی مناطق ایران مثلاً در خراسان به معنای «مجلس ترحیم» است. در میان شیعیان غیر ایرانی (در عراق و شبه قاره هند) لفظ تعزیه با وجود ارتباط با شهادت حضرت علی (ع) و یا مصائب شهدای کربلا به معنای«شبیه خوانی» به کار نمی رود ، بلکه آنان تعزیه را به مراسمی نمادین اطلاق می کنند که در آن دسته های عزاداری در طول مراسم، شبیه ضریح یا تابوت ائمه (علیه السلام) را بر دوش می کشند و هم در پایان روز عاشورا ، اربعین و... آن را به خاک می سپارند. اوج تکامل تعزیه در دوره ناصرالدین شاه (1264 1313)بود. چرا که به تعزیه علاقه فراوانی داشت.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:15 |
گذري بر تاريخچه پيدايش تعزيه در ايران
گذري بر تاريخچه پيدايش تعزيه در ايران


نويسنده:صبا رادمان
ايران ‌‌سرزمين فرهنگ‌هاي گونه‌گون‌، سرزمين همزيستي فرهنگ‌ها‌، سرزمين كثرت و ‌وحدت‌ است‌. ايران به لحاظ گستردگي قلمرو و قرار گرفتن در موقعيت جغرافيايي خاص دچار گستردگي و پراكندگي فرهنگي و در نتيجه برخورد اين فرهنگ‌ها داراي فرهنگي پويا‌، رو به گسترش و در مسير تحول بوده است.صرف نظر از تغييراتي كه به دليل ظهور و سقوط حكومت‌هاي گوناگون و بروز جنگ‌هاي مختلف در فرهنگ مردم ايران به وجود آمد‌، ايران و ايراني همواره داراي جايگاه خاصي در عرصه جهاني بوده است.تعدد عناصر فرهنگي در ايران فرصت مناسبي را در اختيار پژوهشگران مي‌گذارد تا در اين ميدان تحقيق به وسعت ايران زمين به بررسي ابعاد مختلف اين عناصر و سير تحول و تغييرات آن بپردازند.
يكي از اين عناصر ارزشمند فرهنگي تعزيه و شبيه خواني است كه طي ساليان جايگاه خود را در فرهنگ ايرانيان حفظ كرده است.

تعزیه‌(یا شبیه‌خوانی)، نوعی نمایش مذهبی و سنّتی ایرانی شیعی، عمدتاً درباره شهادت امام علی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) و مصائب اهل بیت است.

منبع:سایت ایران تئاتر



معرفي سايت مرتبط با اين مقاله

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 23:7 |

مراسم روز عاشورا در بافق-استان یزد


تعزیه عاشورای حسینی در نوش‌آباد-آران و بیدگل-کاشان


مراسم آیینی شهادت حضرت علی اکبر، حضرت ابوالفضل و امام حسین(ع) به همراه خاک سپاری شهدای کربلا در شهر نوش آباد توابع شهرستان آران و بیدگل


آیین تعزیه در همدان


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 22:59 |

دره شهیدان




ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 22:53 |

روستای التپه در ماه محرم

محمد می‌خواند؛ با درد، با بغض و با عشق می‌خواند.
سقای حسین، سید و سالار نیامد.
علمدار نیامد.

زمینیان مبهوت ایستاده‌اند، آسمان می‌بارد؛ اما یکریز می‌بارد. حرمت نگه می‌دارد در بی‌تفاوتی آزار دهنده این روزهای ما. روستا پر بغض است، پر باران و در امتداد باورهای خویش هنوز تعقل را می‌بینم، هنوز می‌بینم که دلی می‌شکند با نوایی، با صدایی. روستا بوی زندگی می‌دهد، عطر اساطیری هزاران ساله را با خود دارد انگار، سر با آسمان می‌رود و گونه‌ها خیس می‌شود.
باز می‌خواند مداح پیر روستا.
ای اهل حرم، میر علمدار نیامد.
علمدار نیامد.

دلم گرفت، نخواست که بماند همچنان در میان آن همه تردید، آن همه ابهام. من سبز را دیدم، من در میانه باران، عطر مدهوش کننده هزاران ساله را دیدم که همچنان دیوانه‌ام می‌کند. تمام را به کناری گذاشتم و من هم خواندم.
سقای حسین، سید و سالار نیامد.
علمدار نیامد. ..


http://altapeh.blogfa.com/


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 22:46 |

نقاشی با نخ و میخ

آیا فکر کرده‌اید که می‌توان با نخ و میخ تابلوهایی زیبا خلق کرد، همان کاری که «کیومی یاماشیتا»، هنرمند ژاپنی انجام می‌دهد. «کیومی یاماشیتا»، هنرمند ژاپنی با ابداع و نوآوری خود و تنها با استفاده از نخ‌ و میخ موفق شد، چنین تابلوهای زیبایی را خلق کند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 14:51 |

روستای شگفت‌انگیز اورامان

اورامان یا هه ورامان از شگفت‌انگیزترین روستاهای دنیا در کردستان
با طبیعتی بکر و باور نکردنی و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز

فرستنده: سوران شریفی
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 11:46 |

پاییز در باغ شاهزاده ماهان

باغ شازده یا باغ ماهان یکی از زیباترین باغ‌های تاریخی ایران با مساحتی قریب به ۵/۵ هکتار در حدود ۳۰ کیلومتری شهر کرمان، در دامنه کوه‌های تیگران، واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه می‌باشد. این باغ دو مجموعه شرقی و غربی دارد و سر در آن از معماری خیلی زیبایی برخوردار است که آن را از سایر باغ‌های ایرانی متمایز و ممتاز می‌سازد. فواره‌های آن چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. این فواره‌ها که در طول باغ قرار دارند زیباترین فواره باغ‌های ایرانی هستند که بر اساس اختلاف ارتفاع و نه هیچ نیروی دیگری فعال هستند و این خود دلیلی بر هوش و ذکاوت مردمان کرمان زمین است. طول باغ شاهزاده کرمان ۴۰۷متر و عرض آن ۱۲۲ متر است و بزرگترین و زیباترین باغ تاریخی ایرانی محسوب می‌شود. باغ شاهزاده به گونه‌ای استقرار یافته كه حداكثر استفاده از مناظر بدیع داخلی را به صورت زیر امكان پذیر می‌سازد: در بدو ورود، به ویژه در طبقه فوقانی سردر خانه به غیر از مناظر بیرونی باغ، منظره چهارباغ و در جهت عكس آن تماشای منظره كوه را امكان پذیر می‌سازد.

این باغ ابتدا به دستور محمد حسن خان سردار ایروانی، حاکم وقت کرمان ساخته شد و بنای درون آن بعدا توسط عبدالحمید میرزا ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی (۱۲۹۸ ه. ق تا ۱۳۰۹ ه. ق) ساخته شد و با مرگ او نیز بنای آن نیمه تمام رها شد. گفته می‌شود وقتی خبر مرگ ناگهانی حاکم را به ماهان می‌برند، بنّایی که مشغول تکمیل سردر ساختمان بود تغار گچی را که در دست داشته محکم به دیوار کوبیده و کار را رها کرده و فرار نموده است. به همین علت جاهای خالی کاشی‌ها را بر سردر ورودی می‌توان دید. باغ شاهزاده ماهان در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در سه شنبه هفتم آذر 1391 و ساعت 11:45 |

امام حسين (ع) در احاديث نبوي


سال‌ها قبل مرحوم ابوالقاسم پاينده در كتاب نهج‌الفصاحه كلمات قصار و احاديث نبوي را جمع‌آوري كرد البته قبل از ايشان بسياري از جمله شيخ موسي عباسي‌زنجاني در مدينه‌البلاغه اين كار را انجام داده بودند. بعدها و تا زمان ما گرچه كارهاي بسياري در اين زمينه انجام پذيرفت كه مي‌توان مكاتيب الرسول آيت‌الله احمدي‌ميانجي را از نمونه‌هاي ارزنده آن كارها به شمار آورد، اما كامل‌ترين مجموعه پيرامون احاديث، خطب و كلمات رسول اكرم «موسوعه كلمات الرسول الاعظم» است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه ششم آذر 1391 و ساعت 23:33 |

تصاویری نادر از کربلای معلی یک قرن پیش 

بار دیگر محرم از راه رسید و رفت و پرچم‌های عزا در سوگ سید و سالار شهیدان برافراشته شدند، تصاویری از کربلای معلی در یک قرن پیش را مشاهده کنید.
به گزارش فارس، ماه محرم بار دیگر از راه رسید تا ثابت کند که عاشورا حادثه‌ای نبود که با گذر سال‌ها و ماه‌ها و روزها از یادها برود.
تصاویری که مشاهده می‌کنید، تصاویری نادر از کربلای معلی، بارگاه مطهر حضرت سید الشهدا (ع) و قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) در سال 1910 میلادی یعنی یک قرن پیش است.



کربلا ضریح حضرت ابا الفضل العباس، قمر بنی هاشم


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه ششم آذر 1391 و ساعت 14:3 |
یازدهم محرم؛ حرکت کاروان اسرا از کربلا
روز یازدهم محرم سال 61 ه - ق است و روز عاشورا، امام حسین (ع) و یاران باوفای‌شان همگی به شهادت رسیده‌اند ... دشمنان آن حضرت همگی شاد هستند ولی انگار شعله نهضت امام حسین(ع) نباید خاموش شود... کاروان اسرای کربلا با حضور امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و بسیاری دیگر از اعضای کاروان سید الشهدا(ع) اندکی بعد باید به سوی کوفه حرکت کنند... .
مشهور است وقتی که اسرا و کاروان شام به این منطقه رسیدند، خانواده امام حسین (ع) اسیر شده بودند و سرهای مبارک در آن مکان مستقر شدند و سر مبارک امام حسین (ع) در سنگ مرتفعی قرار داده شد و یک قطره از خون پاک ایشان روی آن سنگ ریخته شد.

عزاداران و سوگواران حسینی با حضور گسترده و بی‌نظیر خود در شهر کربلای معلی در روز عاشورا حسینی در رثای آن حضرت خون گریستند. ...

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه ششم آذر 1391 و ساعت 9:56 |

«نماز ظهر عاشورا» از یک مینیاتوریست چینی

تابلوی «نماز ظهر عاشورا» اثر علی لی گون، نقاش و مینیاتوریست چینی است که سال 1389 در سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی (ره) در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، لی گون سال 1945 میلادی در یک خانواده مسلمان و در پکن به دنیا آمده و به سبب علاقه وافرش به نقاشی و تشویق‌های پدرش به سراغ این هنر رفت.

+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه ششم آذر 1391 و ساعت 9:51 |

تربت کربلا هم امروز خون گریست

تربتی از امام حسین(ع) که در روز عاشورا به شکل خون در آمده و می گرید. ...
فضيلت و آثار و بركاتي كه براي تربت حسيني است، براي هيچ تربتي و قطعه‏‌اي از قطعات زمين نيست. خاك كربلا قطعه‏‌اي از بهشت است كه خداوند قادر متعال به واسطه قدرداني از يك فداكار در راه دين كه تمام هستي خود را فدا كرده، در آن خاك، بركت و فضيلت و شفا قرار داده است.

كربلايش قطعه‌‏اي از جنت است‏ باب نور و باب لطف و رحمت است‏


چرا تنها اين خاك داراي چنين ويژگي‌ها و آثار و بركات است؟

بايد گفت: هر چيزي كه در اين عالم، شرافت ظاهري و يا معنوي پيدا مي‏‌كند، يا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتي است، و يا به خاطر وقوع امر خارق العاده و مهمي است كه به آن شرافت و بركت داده است.

در تربت كربلاي سيدالشهدا (ع) هر دو امر محقق شده است، زيرا خاك كربلا بنا بر رواياتي، هم شرافت ذاتي و خدا دادي، و هم امر عظيم و واقعه‏‌اي مهم در آنجا واقع گرديده كه آن شهادت حسين بن علي (ع) و ياران وفادارش است، لذا داراي فضيلت و آثاري خاص است.
آمده است كه چون بر قبر امام حسين (ع) آب بستند، پس از چهل روز آب فرو نشست و اثر قبر محو گرديد، يكي از اعراب بني اسد آمد و از خاك قبضه قبضه برداشت و بوييد تا بر قبر حسين رسيد، و چون او را مي‏‌بوسيد گريه مي‏كرد و مي‌‏گفت: پدر و مادرم به فدايت، چه اندازه خوشبويي كه قبر و تربت تو چنين خوشبو است، سپس شروع كرد به سرودن: خواهند نهان سازند قبرش ز حبيبش‏ خوشبويي خاك قبر گرديده دليلش‏

آري خاك مزار حسين (ع) سرمه چشم عاشقان و شيفتگانش بوده و ايشان را مجنون وار به سوي خود مي‌‏كشاند.

آثار و بركاتي كه مي‌توان براي تربت پاك حسيني برشمرد عبارتنداز:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در دوشنبه ششم آذر 1391 و ساعت 9:48 |

عزت حسيني و عظمت عاشورا

جام جم آنلاين نوشت:

مساله عاشورا یک نزاع عادی و معمولی میان حاکمی فاسد و رهبری فداکار نبود، بلکه حضرت اباعبدالله علیه السلام به عنوان بزرگ ترین پاسدار اسلام ناب محمدی، موقعیت حاکم بر اسلام و مسلمین را به گونه ای می بیند که اگر اقدامی سریع انجام نگیرد، زحمات رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، فداکاری های امیرمؤمنان علیه السلام، تلاش های فاطمه زهراعلیها السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام و یاران آن بزرگواران خنثی خواهد شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در یکشنبه پنجم آذر 1391 و ساعت 17:0 |
درشب عاشورای حسینی مراسم نمادین مشعل گردانی به نشانه آتش زدن خیمه های امام حسین(ع) در کربلا توسط "هیئت کاظمینی ها" برگزار گردید.

+ نوشته شده توسط طه نوراللهی در یکشنبه پنجم آذر 1391 و ساعت 16:57 |